Kedvezményes  téli kikapcsolódás
Kedvezményes téli kikapcsolódás
Kedvezmény ha most foglal!
Mikulás hétvége  - extra alacsony áron!
Mikulás hétvége - extra alacsony áron!
Mikulás csomag
Ajándékutalvány
Ajándékutalvány
Lepje meg szeretetteit!
Hírek Téli időszámítás - egészségügyi hatások

 Téli időszámítás - egészségügyi hatások

 Minden embernek megvan a saját belső órája, egy napi rutinja, amit már megszokott, és ami szerint a mindennapjait éli. De akadnak olyan külső tényezők, amelyek felboríthatják a már jól megszokott belső óránkat.

Ilyen a téli időszámításra való átállás, amikor az éjszakák hosszabbak és a nappalok rövidebben lesznek.

A belső óránk kialakulására elsősorban a napsütés, a nap járása, az nappalok és éjszakák váltakozása gyakorol leginkább hatást, utóbbi befolyásolja a melatonin termelődését is, ami egy olyan hormon, amit a szervezet a sötétben állít elő, és szabályozza az alvást.

Amikor átállunk a téli időszámításra sokan korábban kezdik el a napjukat reggel, este ez miatt hamarabb éreznek fáradtságot. Mivel két egyforma ember nincs, ezért a szervezetünk is másképp reagál az új időszámítás okozta változásokra.
Elsősorban a csecsemők, a gyermekek és az idősek érzik meg leginkább az óraátállítás hatásait, de az alvászavarokkal küzdők és a szervi betegségben szenvedők is megsínylik ezt az időszakot.

Amíg a belső és a külső óránk között nem jön létre az összhang, az alábbi tünetekkel kell számolnunk: alvászavar, emésztési gondok, fáradtság, étvágytalanság, ingerültség, depresszív hangulat, csökkenő koncentráció, szívfrekvencia ingadozás.

Ahhoz, hogy szervezetünk megszokja az átállást, általában 4-14 napra van szükségünk, de ez egyénenként változik. Németországi statisztikák szerint az emberek 8,5-12 százaléka fordul orvoshoz óraátállítás miatti problémákkal, de első sorban a nyári időszámításra való átálláskor. Ekkor többeknek van szüksége altatókra és antidepresszánsokra. A fáradtság miatt fokozottan kell figyelni azoknak, akik a volán mögé ülnek, és a forgalomban közlekednek. Ha úgy érezzük, hogy a koncentráció csökkenése miatt nem tudunk biztonságosan vezetni, akkor inkább ne üljünk autóba, hanem utazzunk tömegközlekedéssel.

Mi magunk is sokat tehetünk azért, hogy könnyebben átvészeljük az óraátállítás okozta panaszokat, és altatók helyett kipróbálhatunk olyan természetes módszereket is, mint a gyógytea, vagy a meleg lábfürdő.

Este, lefekvés előtt igyekezzünk kevesebbet enni, kerüljük a kávé, tea és egyéb élénkítő hatású italok fogyasztását. Ne nézzünk olyan filmet, műsorokat, amelyek felzaklatnak bennünket.

Egy hétre mondjon le a délutáni alvásról, ha fáradt is, inkább maradjon ébren! Így a belső óra könnyebben átáll, és éjjelente jobban fog aludni.

Részletek: http://www.webbeteg.hu/cikkek/egeszseges/12262/az-oszi-oraatallitas-egeszsegugyi-hatasai
Egy hétre mondjon le a délutáni alvásról, ha fáradt is, inkább maradjon ébren! Így a belső óra könnyebben átáll, és éjjelente jobban fog aludni.

Részletek: http://www.webbeteg.hu/cikkek/egeszseges/12262/az-oszi-oraatallitas-egeszsegugyi-hatasai
Egy hétre mondjon le a délutáni alvásról, ha fáradt is, inkább maradjon ébren! Így a belső óra könnyebben átáll, és éjjelente jobban fog aludni.

Részletek: http://www.webbeteg.hu/cikkek/egeszseges/12262/az-oszi-oraatallitas-egeszsegugyi-hatasai
Egy hétre mondjon le a délutáni alvásról, ha fáradt is, inkább maradjon ébren! Így a belső óra könnyebben átáll, és éjjelente jobban fog aludni.

Részletek: http://www.webbeteg.hu/cikkek/egeszseges/12262/az-oszi-oraatallitas-egeszsegugyi-hatasaiForrás: webbeteg.hu

 Egy hétre mondjon le a délutáni alvásról, ha fáradt is, inkább maradjon ébren! Így a belső óra könnyebben átáll, ás éjjelente jobban fog aludni.

 

Forrás: webbeteg.hu

 

 

Név
Email
| Adatvédelmi nyilatkozat